Pióra, długopisy i ołówki automatyczne Waterman

Czy chwyt ołówka i pióra Waterman ma znaczenie? Przez lata w klasie widziałem dużo pisma ręcznego, które nie było idealne. Niektóre dzieci miały kiepskie ołówki. Czy istniała korelacja? Czy uchwyt ołówkowy i długopisu ma znaczenie? Uznałem, że dużą rolę odgrywa ołówek i długopis Waterman, więc starałem się jak najlepiej zachęcić do właściwego uchwycenia. Ale w drugiej klasie te nawyki są dość trudne do przełamania.

Kiedy moja córka zaczęła pisać, byłem zdeterminowany, aby nie pozwolić jej na „zły” nawyk chwytania ołówkiem. Byłem tak nieugięty, że uchwyt statywu jest idealny, że zacząłem ją drażnić. Walczymy z tym, a na koniec wróci do trzymania ołówka w sposób, który jej zdaniem jest wygodniejszy. Chcę oszczędzić ci wojen z chwytem ołówkiem w twoim domu. W tym poście opowiem o tym, co sprawia, że ​​uchwyt ołówkowy jest nieefektywny w porównaniu do funkcjonalnego, więc będziesz wiedział, czy musisz się martwić. Podzielę się również wskazówkami, jak zapobiegać słabemu chwytowi ołówkiem i zachęcać do dobrego chwytania ołówkiem.

Co ujawnia badanie: Kiedy dzieci mają niechlujne pismo, chwyt ołówkowy jest pierwszą rzeczą, do której się zwracamy. Ale uchwyt ołówkowy nie zawsze jest winien. Jeśli Twoje dziecko nie ma idealnego „dynamicznego statywu”, nie wszystko jest stracone. Badanie to wykazało, że uchwyt ołówkowy nie wpłynął na czytelność ani szybkość pisma ręcznego w grupie czwartoklasistów. Chociaż najczęściej używany był „idealny” chwyt, inne chwyty były funkcjonalne dla dzieci, aby pisać starannie i bez zmęczenia. Czasami więcej niż słaby chwyt ołówka, długopisu czy pióra Waterman wpływa na pismo dziecka. Zachęcam do uzyskania profesjonalnej opinii, jeśli martwisz się o swoje dziecko. Terapeuta zajęciowy oceni i określi, jakie inne czynniki są w grę. Słabe mięśnie postawy, słaba percepcja dotyku, słabe mięśnie dłoni i palców lub brak koordynacji rąk mogą być podstawowym problemem dla twojego dziecka.
Waterman